Strateegia viis võidule

Ahoi,
photo
Vahepeal on natuke aega mööda läinud ja pole saanud mahti kirjutada midagi uut.

Juhtunud on vahepeal igasuguseid asju. Põhi teemaks tundub olevat see, et paat muudkui laguneb igast otsast ja iga sõidu järel on kuskil jälle mõni plokk või ots mis väljavahetamist vajab.

Mõni nädal tagasi käis Vesileenu siis lühidalt madalikul ära. Jäime ilmselt juttu rääkima ja ei osanud võibolla oodata ka, et ida poi juures nii kiiresti madalaks läheb. Igaljuhul üks hetk vaatasime, et kallas on juba kole lähedal, ja kui sügavusmõõtja peale vaatasime näitas see ainult 1,6m. Ei tahtnud algul kohe uskuda seda, aga nii kui kreeni välja lasime käiski kiil vastu liivapõhja. Õnneks saime kiiresti kreeni tekitada ja sealt tasapisi eemale purjetada.

Viimased nädalad valmistusime kõvasti Merikotka regatiks. Kahjuks ei õnnestunud kordagi kogu meeskonnaga harjutada. Erinevate 3ste puntidega käisime lahel trenne tegemas aga meeskonnatööd paika ei saanudki. Alles regatil saime 4kesi koos sõita.

Lisaks juhtus mõni nädal tagasi veel siuke lugu, et keset trenni Henry kommenteeris, et “vaata kui lahedalt see kruiisilaev pilvede sisse sõidab”. Kõik mõtlesid hetke ja mõnikümmend sekundit hiljem hakkas koitma, et oot oot laev ei saa pilvede sisse sõita. Tegemist oli mõistagi uduga, mis meid mõne minutiga keset laevateed alla neelas. Niisis tõmbasimegi kiirelt purjed alla ja töristasime mootoriga sadamasse (plotteri järgi sõites). Vahepeal kui udu veidi laiali vajus nägime kuidas suur kruiisikas meil mõnisadameetrit seljatagant mööda sõitis ja Juku ka kuskilt äkki välja ilmus. Igaljuhul oli päris huvitav kogemus. Oleme ennegi terve päeva udus sõitnud, aga mitte laevateel TALLINN-HELSINKI tipptunnil.

Nii, ja nüüd põhiteema juurde – Merikotka regatt.
Reedel tegime esimese sõidu, kus jäime starti hiljaks aga visalt jõudsime Merikotkale järgi, kes oli meie grupis ainukene jaht peale meie. Tegu polnd siiski fantastilise kiirusega (kuigi Vesileenu kannatab sõita tunduvalt teravamat nurka). Tegu oli sellega, et vahepeal tuul keeras ja saime ühel halsil stardijoonelt märgini sõita. Märgi juures, kus Merikotkale päris lähedale juba jõudsime, tahtsime siis kiiresti spini üles tõmmata, aga oh häda, vall jäi kuskile vöörstaagi ja genoa valli vahele kinni ja läks katki ja puri lendas vette ja siuke ebaõnnestumine. Lisaks ei tahtnud Genoa kuidagi pirsis joosta ja olime puhta hädas purjedega. Igaljuhul meie õnneks anti üsna kiirelt raadio teel teada, et meie grupi sõit katkestati, sest tuul oli niipalju suunda muutnud, et trollisõitu polnd nagu mõtet teha. Meile nii sobis.

Järgmisel hommikul olime kella 10 paiku platsis sadamas, saime Sootsilt mõne vajaliku jubina osta spinni valli täiendamiseks, et see kinni ei jääks, ja läksime enne starti veidi purjesid katsetama. Tuul oli laupäeval päris mehine ja lainegi oli veidi tüütu. Otsustasime et läheme algul fokaga, mis oli VIGA. Sellega ei liikunud me peaaegu üldse edasi. Lisaks mõtlesime, et proovime kuidas spinnaker üles jookseb. Nii kui üles tõmbasime, läks Henryl brass käest ära ja tuli veel kuidagi purje küljest lahti ja merepõhjas ta nüüd ongi. Esimese sõidu pidime siis sõitma ilma spinnita ja fokaga. Ilmselgelt väga kiired me ei olnud, kuid saime sõita silmnähtavalt teravamat nurka kui Merikotkas.

Märgi juurde jõudes kukkus meil veel bakstaak ka alla, mille tross oli otsustanud lihtsalt pooleks minna, ehk siis peale esimest sõitu läksime sadamasse kiirelt parandama. Käisin korra mastis, lasime Sootsil bakstaagid korda teha, ostsime uued brassid ja läksime uuesti välja nii, et kaks sõitu oli juba ära olnud.
Meie õnneks oli Merikotkas vahepeal otsustanud, et nad ka üksi ei viitsi sõita ja tulid ära. Ehk siis meie kogemata väljakukkunud strateegiaga saimegi võiduka esikoha. Sõidu poolest me seda küll mitte kuidagi moodi ei väärinud. Ei õnnestunud spinnakeri kordagi normaalselt üles saada ja siuke jukerdamine seal meil käis.

Täna käisime jahti Piritalt Noblessnerisse sõitmas ja spinnakere kuivatamas. Nii kui on võistlusväline aeg pole mitte ühegi purjega mingit probleemi. Spinnid jooksevad kenaste üles ja kõik liigub ja töötab. Murphy seadus kehtib ka merel!

Igaljuhul järgmiste regattidega anname endast parima, et enda koht ka hea sõiduga välja teenida, muidu pole ilus! Järgmised regatid siis juba Rannarootsi, Kessu ja Muhuväin. Seni katsume ikka mõned trennid teha, võibolla isegi mõnel kolmapäevakul kohal käia ja jaht korda teha Väina jaoks.

Tuult!
Kristo

2 thoughts on “Strateegia viis võidule

  1. Well done!
    Will you participate in Suveöö Rahvaregatt this weekend? We will join if there will be at least one boat in our group 🙂

    “Juko” EST405

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s