Vähem napsu ja rohkem navigeerimist

Tervitused,

Ilmselt siis selle hooaja viimane postitus, millega annan värvikalt pildimaterjaliga illustreeritult edasi ülevaate Vesileenu kõhualusest. Kõige selle kõrval enda jaoks lausa hämmastav, et just viimastel regattidel sellise paadiga oma siiani kõige paremad sõidud tegime. Loodetavasti kui kõik need asjad korda saavad tehtud, on ka käik hoopis teine.

Nimelt enne Muhu Väina esimest sõitu olime eelnev õhtu kõik kenasti napsu võtnud ja Kärdla sadamast välja sõites oli võibolla silm veidi rohkem hall kui peaks ning navigeerimine jäi veidi unarusse. Tulemuseks oli siis täiskiirusel madalikule kividesse kihutamine, kus juba kohe aimasime, et ega seal põhja all midagi ilusat ei ole enam. Samas kohas istusid kivide otsas kinni ka mõned teised jahid, kellest vähemalt üks suur ka katkestas kohe.

Niisis, kivides käidud, sõitsime ilusti Väina lõpuni välja teenitud viimase kohaga ja puha. Kui varem enne Väina oli meil küll ääretult vähe kogemust, siis teadsime vähemasti seda, et paadiga saab üle keskmise teravat nurka sõita. Pärast seda pauku muutus sõidetav nurk 30 kraadi asemel 40-60 kraadi.

Nüüd kus siis hooaegl läbi tõstsime paadi välja ja see mis nägime oli päris kole, kuid veidi aimatav.

IMG_0022_2

Kividesse põrutamisega olime oma kiilu bulba ikka korralikult ära retsinud. All oleks nagu vasara ja raspliga tõsist tööd tehtud. Usun, et pildid räägivad enda eest.

IMG_0021_2 IMG_0018_2

See, mis ülemistel piltidel on, on veel suhteliselt pisike mure. Nagu aimata võite on suurem häda sellega mis paadi kerest sai pärast sellist kangutamist.

IMG_0020_2 IMG_0023_2

Nagu näha on korralikud mõrad kiilu kinnituse ümber ja ei pea palju vaeva nägema et käe või jalaga kiiliu paadi all loksutada. Pannes see kõik võistluskonteksti. Iga kord kui kiil tööd tegi vajus ta alla ja kangutas paadi kere ka kaasa muutes paadi aeglaseks ja väga nüriks.

Tulemuseks on siis ca 2500eurine remont: põhi puhtaks, kiil alt ära, võimalik et tugevdused kiilu ja vantide vahele sisse ja kogu kupatus korda ja kokku. Lisaks siis tuli välja et ahtrist on veeliin veidi valesti tõmmatud ja seetõttu ka osmoos möllab.

Ainult et sellest kõigest veel ei piisa. Ikka midagi peab veel olema. Ilmselt on see pukside tõttu või lihtsalt halvasti kinnitamise tõttu aga kuskil hooaja keskel hakkasin tundma roolis, et rool hoiab viltu. sõitsime siis selle viltuse rooliga muudkui enda sõidud ära. Paat maapeale tõstetud sain siis kinnitust enda teooriale, et rooli laba ja roolipinn hoiavad umbes 20kraadi erinevat nurka. Allolevalt pildilt ei tule see kõige paremini välja, aga kui veidi uurida siis on näha kuidas roolilaba on pandud otseks aga roolipinn on vähe teises suunas otse.

IMG_0019_2

Siit siis meie õppetund ja järeldus. Vähem napsu ja rohkem navigeerimist!

Kuigi sellel mündil on ka teine pool. Olgugi, et on veidi kahju see põhjavärv kõik maha võtta ja uuesti teha, kuna üsna korralikult alles mõni hooaeg tagasi see tehtud. Ja kahju on ka ilmselgelt enda lollusest ja rahast. Paljulubav on see, et Noblessneri paadispetsid lubasid kenasti pardad ja kiilu ära tugevdada ja kiilu vb ka mõne sammu võrra vööripoole tuua, kus ta ka paremini peaks oma tööd tegema (erinevus tuleb siis sellest et tavaline kiil on Polaristel palju pikem aga pulba jookseb pika pulga otsas alla. Mõttekoht siin on, et kuskohast see pulk peaks alla jooksma). Kas ja mis sellest saab saab järgmine hooaeg näha. Kui jutt paika peab võiks ju oodata, et paadi omadused veidi isegi paranevad.

Ega muud ei olegi vist enam soovida kui ilusat külma aega ja kohtume järgmisel hooajal. Ilmselt siis tulevad ka järgmised postitused.

Kristo 🙂

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s