Hooaeg 2015

Tervitused Vesileenu Tiimilt!

Käes jälle uus aasta, uus hooaeg, kujunemas uuenenud meeskond ja paadilgi on üht-teist uuendatud. Viimasest postitusest on sees päris pikk paus, niiet üritan nüüd kenasti asjad sirgeks rääkida, mis on juhtunud ja mis on plaanis.

IMG_0897

Eelmisest aastast oleme siis taastunud ja Vesileenu on jälle üles vuntsitud. Kuna eelmise aasta Muhu Väinal käisime kivides tuli Noblessneri töökoja meestel natuke üht teist sättida. Uue või õigemini vana kuju sai jälle kiil, mis on siledam kui kunagi varem. Natuke rohkem energiat läks paadi sees, kus Kirill lõikas lahti osad kaared ja masti aluse. Sinna oli kuidagi vesi vahele saand ja üsna pehmeks oli kõik muutunud, lisaks siis mõradele, mis kiilu ja kivi kohtumisel tekkinud olid.

DSC_0385

DSC_0390

Selleks et masti kanda kuskile kinnitada on vaja metallist masti alust (kindlasti sel ka mingi keerulisem nimetus). Paraku olime eelmisel aastal enda arvates targad ja tegime miskil veidral põhjusel aku pealt maanduse masti külge (ilmselt ei teadnud, et mast ei olnud otse kiiluga ühendatud ja sellist maandust polnud üldse vajagi – see aasta olime targemad ja ühendasime masti kiiluga lihtsalt). Seega tänu pidevale voolule korrodeerus masti alus nii ära, et läks pooleks. Seega tehti meile ka uus masti alus.

Vahetasime ära reelingu. Panime siis tavaliste vaierite asemel 5cm laiuse veorihma (turvavöö) ahtripoolsesse otsa. Nüüd peaks kallutajatel ka veidi mugavam olema. Lisaks siis meie suurprojekt – roolipukside vahetamine. Ei ole siiani päris kindel, et miks me selle ette võtsime. Tundub, et rool on veidi sujuvam nüüd ja loksu on vähem, aga ikkagi kuidagi ebaproportsionaalelt palju tööd ja muret läks sellesse. Suure lugemise ja otsimise peale ajasin pilli lõhki ja leidsin “PARIMA” materjali paadi pukside tegemiseks. See ei paisu veega ega kuumusega ja üleüldse on parim asi üldse, nimeks Vesconite. Toodeti seda siis Lõuna-Aafrikas ja maksis meile 180 EUR koos kohaletoimetamisega. Kogu teenindus ja suhtluskogemus tehasega oli väga mõnus ja telliks neilt teinekordki asju, aga kahjuks pukside mõõdud meile ei sobind. Mingi 0,2mm liiga kitsad olid vist ja poos rooli ära nii, et see ei liikunud edasi ega tagasi.

IMG_0884

Seega mitu nädalat otsimist ja suhtlemist ja suure vaevaga nende paigaldamist oli kõik raisku läind. Tellisime siis koos Öösorri reederitega materjali siitsamast Eestist (vist oli mingi POM plastik kui kedagi huvitab, ja märkimist väärib ka see, et neid POMe on kahte erinevat sorti millest üks sobib paremini puksideks kui teine). Saime Piritalt härra Sootsi abiga õiged jupid välja treitud ja rooli paika. Kahjuks istub roolilaba ikka paar kraadi vasakule poole kaldu nii et peame võimalikult palju paremat halsi nühkima. Viltu on miskipärast ka rooli pinn mis vaatab 5 kraadi paremale poole kui roolilaba otse on. Seda ei saanud ka kuidagi parandada, niiet peab leppima olukorraga. Aga pole hullu. Praegu esimeste sõitude järel tundub, et rool on veidi sujuvam.

Uued mürgid põhja all, kiilud, roolid ja kõik muud jubinad korras saime lõpuks paadi ka vette. Masti peale tõstes avastasin, et üks talrep oli mõranenud, sõitsin kiirelt mööda linna ostsin talrepeid ja seekleid ning tegutsesime edasi. Paat vees, mast peal – järgmised 3-4 päeva möllasime paadi komplekteerimise ja parandamisega edasi. Vahetasime otsasid, plokke, seekleid, ostsime uusi stoppereid ja teipisime seest mööbli nurgad üle, et veidi värskem välimus anda (see mööbli hall värv on ära kulunud siit sealt).

Ilmselgelt tuli paati korda seades välja veel asju mis katki olid. Grootsooti poomi külge kinnitades avastasin, et polegi seda kuskile kinnitada. nende rõngaste asemel kuhu pildilolev tross varem kinnitati olid ainult augud poomi sees. Ringi vaatamisel avastasin, et need rõngad vedelesid kokpitis maas. Sellega oli mul jälle järgmised 3 tundi sisustatud, et käia ehituspoes roostevabasid neete ostmas ja akutrelliga vanu neete välja puurida.

IMG_0900

Paigaldasime Vesileenule uue nupu.

IMG_0906

Pärast aasta aega proovimist kuidas ampermeeter tööle hakkaks, sain lõpuks targemaks, et ampermeeter ei tohi voolu võtta samast allikast või peavad tal siis mingid jubinad vahel olema. Seega ühendasin selle lihtsalt patarei külge ja panin nupu. Nüüd siis saame südamerahuga vaadata kuidas nupule vajutades võtab paat paar amprit elektrit.

IMG_0907

Masti paigaldasime ka tavalise windexi, et oleks ka roolis istudes näha kus poolt tuuled puhuvad. Muidu oli ainult elektrooniline, aga see tegi teinekord veidi nalja ja polnud taganttuules purje tagant näha.

Ilmselgelt on oluline, et paadis oleks ka muusika. Muidu pole võimalik kiiresti sõita. Paraku muusikat kõlaritest ei tulnud. Elektri kapist uurides nägin, et võimendi oli mingi paksu vaigu ja hallituse all. Siin tegin ühe suure amatööri vea. Tellisin kohe uue võimendi ja kui kätte sain kukkusin kiiresti paigaldama. Kuna sellel oli üks juhe + ja – kõrval veel nimega REMOTE, siis pusisin mitu tundi, enne kui aru sain, et see tuleb ka + ühendada. See justkui nagu lüliti juhe, et kui automaki külge ühendada, siis lülitab võimendi sisse ja välja koos makiga. Kõik ühendatud, võiks ju muusika mängima hakata. Aga ei midagi. Ühendasin veel umbes sada korda edasi tagasi neid juhtmeid ja lõpuks jõudsin mõttele, et vaataks mis kõlari juhtmed teevad. Mõlema kõlari juures oli üks juhe 1 cm korrodeerunud. Nii kui need korda tegin oligi asi korras nii uue kui vana võimendiga. Seega meil kiiruse tagavaraks igaksjuhuks alati teine võimendi ka nüüd sahtlist võtta.

Lisaks siis veel väärib mainimist Vesileenu uus vöörituli mis käib vööri külge nii nagu ta peab käima. Lasime nimelt vööri kantsli tule kinnituse tagasi keevitada. Kunagi sõitsime ju Rohukülas selle vastu kaid sodiks.

Oleme veel soetanud ühtteist uut varustust päästevestide ja muu turvavarustuse näol.

IMG_0886

Hooldust said veidi ka Vesileenu purjed. Õmmeldi katkised kohad ära ja soovitati järgmisel aastal uute poole vaadata. Eks see ole siis juba tuleviku mure.

Sellega peaks Vesileenu ehitus- ja parandustööde raport olema esitatud. Edasi võiks rääkida meeskonnast. Kui mõni kuu tagasi tundus üsna nutune see võistlemise asi, kuna meeskonda ei tundunud kokku saavat, siis oleme veidi otsinud ja mõelnud ja oleme leidnud potentsiaalseid madruseid kes tahaksid regatitama hakata. Nüüd siis natuke testime ja harjutame ja usun, et oleme selle hooaja lõpuks väljas päris korraliku meeskonnaga. Originaalmeeskonnast kedagi välja arvatud pole, aga pidevalt ikka juhtub seda, et keegi ei saa tulla ja siis regatitamegi 2 või 3kesi, mis on polarisega üsna keeruline kui tahad normaalselt manöövreid teha. Seega laiendame meeskonda.

Võistlemise plaanidest on see aasta plaanis niipalju kui võimalik. Üritame sõita kaasa SEIKO CUP sõidud, võimalikult palju kolmapäevakuid, pool Muhu Väina alates Kuivastust (kapten otsustas kuidagi läbimõtlematult Muhu Väina esimeste sõitude ajal hoopis abielluda), Pärnu-Tallinn regatt, ilmselt veel terve rida mingeid muid regatte ja sealt kõrvalt teha ka väike kruiiisikas kas Eesti või lähiriigi vetes (kui õnnestub aega leida). Seega Vesileenut peaks see aasta olema näha päris palju.

Esimesel kolmapäevakul üritasime eile käia, aga paraku tuul otsustas, et pole vaja midagi seal sõita. Saime hoopis niisama päikse käes külitada paar tundi.

Usun, et järgmised postitused tulevad juba palju rutem ja ei pea pool aastat ootama. Prooviks ikka iga regati või suurema sündmuse järel (näiteks kui kaardistame Tallinna lahes madalikke ja kivisid) kommentaare jagada.

Tuult!
Kristo

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s