Must kolmapäev

Või vähemasti väga tume kolmapäeva Vesileenu jaoks.

11334119_1096295187053855_5294750764226373463_o

Aga enne kui räägime kolmapäevakust ütleme paar sõna ka laupäeva kohta. Laupäeval siis toimus selline vahva regatt nagu Terra Feminarum. Üldiselt Vesileenule pikemad sõidud meeldivad ja sobivad. Küll on veidi vastumeelsed hästi vaikse tuulega sõidud, aga peab ka seal hakkama saama. Start nagu oodata, oli väga vaikses tuules ja pärast ülatuule märki kulgesime oma grupiga (4kesi) Naissaare poole. Suht alguses juba saime spinni üles tõmmata ja sellega kuni Naissaare Põhja tipuni välja sõita. Gemma meie taga katsetas korduvalt nii genoat kui spinnakeri aga oluliselt midagi ei muutunud. Mingi hetk sai meie ees Blanca käigu sisse ja püüdis kinni Viru, kes oli müstilisel moel meil kõigil veidi eest ära sõitnud. Põhja tipus läks kaardipakk jälle sassi, et kogu sisse sõidetud edu või kaotus muutus nulliks. Meie jõudsime järgi Blancale ja Virule ja Gemma, kel pole nii sügavat kiilu ja julges sõita kividevahelt otse läbi. Kui hakkasime tihttuules üles tulema Tallinna poole, olid kõik 4 jahti TÄPSELT joonel. Viru vajus meil seljataha kiirelt (vaikse tuulega), Gemma miskitmoodi hävis nurgaga ja Blanca sõitis meil natuke eest ära kuna me ei saanud päris minutit oma trimmi paika. Lõpuks siiski leidsime enda sõidu ja võib üldiselt rahule jääda. Blancaga oli vahe ca 6 minutit vist. Viru ja Gemmaga rohkem sinna 10 minuti poole. Paraku Virul on fenomenaalne GPH ja nad võitsid meid ikka veel 5 minutiga parandatud ajas. Ehk siis peame veel ekstra kõvasti pingutama et iga miili kohta 29 sekundit kiirem olla.

Jõuame siis lõpuks kolmapäeva. Tuult, nagu juba kõik see aasta harjunud vist on, oli jällegi üsna palju. rehvisime kohe purje ära, mis tagantjärgi võis olla viga. Iseenesest kiiruses ma ei usu, et midagi sellega võitsime või kaotasime. Paraku läks katki üks jubin mis meie nurga täielikult hävitas. See jubin oli see plastmassist jubin kuhu rehvi ots poomi küljes kinnitub. Jubin murdus ära ja purje nukk oli kuskil väga veidras kohas. Lisaks läks selle sama rehviotsa stopper ka katki. Seega kulus meil mitu minutit, et kiirelt olukorda kuidagi parandada. Henry vahetas mõned stopperid kiirelt omavahel ära ja saime purje veidi paremaks, aga selleks ajaks olime Blancaga võrreldes kõrguses mitusada meetrit hävinud.

Järgmiseks tähelepanekuks oli puri. Kuna päike nii kenasti paistis, siis ei võtnud kaua aega, kuni Henry märkas, et genoast päike läbi paistab. Ehk siis eespuri on suht räbal ja suure tõenäosusesga peame see hooaeg oma vana purjega edaspidi sõitma hakkama. Järgmiseks jäi allatuules spinn vöörstaagi küljes oleva “feederi” vahele kinni ja rebis pikka augu meie ilusasse punasesse spinnakeri. Vahepeal andis üks peli suure pinge all järele ja osad poldid mis seda hoidsid olevat ära murdunud. Kõige tipuks jäi tagasi Noblessnerisse sõites ka groot korraks kuskile kinni ja ülemise liistu juures rebenes eesliik. Ehk siis ühe kolmapäevakuga kõik purjed auguliseks. Poleks uskund, et nii kehvasti võib minna.

Lisaks katkistele purjedele sõitsime tänase sõidu enamjaolt ilma igasuguse elektroonikata nii kiiruse kui sügavuse osas. Ka tuule näidik ütles poole sõidu peal üles. Paat oli paar päeva sadamas seisnud ja aku pinge oli 11-lt 7le kukkunud. Kuskil vool korralikult lekib, aga praegu ei suutnud keegi välja mõelda kus see leke võiks olla. Loodetavasti leiame selle üles ja saame aku ikka täis hoida. Ilma elektroonikata oli ausaltöeldes üsna kehva sõita. Kiirust küll GPS pealt nägime, aga seda ei saanud nii vahetult jälgida.

Kõigi äpraduste kiuste võtsime oma harjumuspärase teise koha. Blancast 3 minutit maas ja Gemmast mõni minut ees.

Õnneks see laupäev regatte pole, nii et saame ilusa ilmaga, ehk paadi uuesti ära parandada ja järgmiseks ja selle kuu viimaseks kolmapäevakuks korda seada.

Hoidke oma purjesid ja varustust! See teeb ikka meele üsna mõrudaks kui kõik purjed sama regatiga katki lähevad. Ja eks merel ikka näeme.