Muhu Väin 2015 ja sellele järgnevad paar kuud

Tervitus,

Mida aeg edasi seda laisemaks Vesileenu oma postitustega muutub. Kulub kohe mitu nädalat või lausa kuud enne kui jutud räägitud ja kirjad kirjutatud saavad. Lisame siis ka oma väikese kokkuvõtte nägemusest mis juhtus Väinas, mis peale seda on toimunud ja mis mõtted on tekkinud.

Alustuseks läheme ajast tagasi niipalju, et seletan miks ja kuidas Vesileenut Tallinnas stardis polnud ja kuidas ta Kuivastust regatiga liitus. Kuna kapten pidas targaks Väina esimestel päevadel pulmi pidada pidid esimesed etapid vahele jääma ning viisime mõnusa seltskonnaga jahi juba mõni nädal varem Kuivastusse üle. Õnneks on kaptenil aga hästi mõistev naine, kes lubas siiski mehe merele.

IMG_1028

Niisiis, pulmad peetud, peost välja puhatud, seadsime suuna Kuivastu poole, et hakata ootama Kärdlast saabuvaid jahte. Saime seal ikka tükk aega jalgu vees kõlgutada, enne kui kõik jõudma hakkasid. Natuke lahjemat ja kangemat ära maitstud panime end järgmiseks päevaks valmis ja järgmine hommik olime stardis. Selle aasta meeskonnas siis Kristo, Henry, Jaagup, Ainar ja meie uus liige Jüri. Joosep ehitab see aasta maja kuid juba paar päeva peale Väina tõdes, et järgmist vist ikka vahele jätta oleks liig mis liig.

IMG_1014

Kui aasta alguses mõtlesime Väina veidi tõsisemalt võtta, siis hooaja jooksul sai selgeks, et jätame veel mõne grammi mugavust sisse ning ei hakanud gramme ja kilosid arvestama ja nihutama. Eriti kuna purjed on sel hooajal juba niipalju niitinõela näinud ning pool Väina osalemata, otsustasime, et ei hakka mootorit ahtrist maha kakkuma ja õlle kvoodi jätame veel ka alandamata.

11815894_10207314555079707_2056473908_n

Kuivastust start õnnestus võrdlemisi kenasti. Saime heas tuules minema ja nii nagu lootsime olime kenasti esimese grupiga suhteliselt koos. Vaevu jõudsime Viirelaiust mööda saada kui meie ees sõitvad Kadri, Blanca, Prizrak ja Edasi kõik kaardi järgi vähemasti 2m veest lõikama otsustasid minna ja kõik koos samaaegselt madalikule sõitsid. Juhtusin just neid kõrvalt jälgima (olime veidi allatuult), kui äkki ühe jahi ahter veest niimoodi välja hüppas, et kiilgi näha oli. Ja siis kõik teised järgi. Ilma pikema jututa tõmbasime kohe nurgalaiemaks koos Lagle 2-ga kes meie kõrval sõitis ja läksime neist kiirelt ringiga mööda. Kui enne poisid veel õhutasid mind teiste järgi sõitma (küllap siis saab sealt kui teised ka lähevad), siis peale laksu tuli kiire tänu, et järgi ei andnud seal. Kõik peale Blanca said sealt suht kiiresti minema, aga ka Blanca ei jäänud edasises sõidus kuidagi alla ja jõudis ikka etteotsa. Mõnda aega sõitsime kõik vasakul halsil, kuni mingil põhjusel oli meil tarvis avamere pool pautida ja veidi välja sõita. Ilmselt tegime selle koha peal vea, aga täpselt ei mäleta olukorda enam. Lühidalt kokkuvõttes kulges terve sõit erinevates tuultes ja üsna kõvades lainetes kohati, kes rohkem kalda all, kes kaugemal. Meie otsustasime sõita veidi kaugemalt. Kuid seal läks üks hetk laine nõnda hulluks, et peksis kõik kiiruse kinni. Lõpuks kui kalda alla jõudsime olid need, kes teravamat nurka suudsid hoida juba üsna palju eest ära sõitnud. Lõpptulemuseks jõudsimegi vist mõni tund hiljem sadamasse ilma suuremate vahejuhtumiteta. Järele mõeldes oli see esimene etapp rohkem nagu meeldetuletusring, kuna Ainarit oleme see aasta ainult ühel regatil näinud ja Jürigi on võrdlemisi värske mees merel.

Olles see aasta veidi targemad, korraldasime juba varakult nii, et ei peaks jahis kitsikuses magama ning ööbisime Saaremaal Jaagupi vanemate juures Aadu turismitalus. Peab tunnistama, et edaspidi ilmselt teistmoodi ei teegi – puhkab hulka paremini.

Neljapäeva hommikul  enne kaptenite koosolekut, viskasime veel korra pilgu peale ka rajale ja hea oli, sest olin väsind peaga kogemata hoopis ORC1 raja plotterisse märkinud. Kiire vigade parandus ja stardist saime kenasti minema. Kuna eelmine aasta saime juba kivisid maitsta, siis võib meid nimetada liigettevaatlikuks või lausa araks, aga kui plotteril vähegi madalamaks kuskil kisub ja seda vett hästi ei tunne siis üritame hoida pigem laevatee poole või turvalisemasse tsooni. Kui kõik teised jahid läksid ülatuule märgi juurest laevatee kõrvalt madalamast veest, siis otsustasin teha väikse jõnksu ja Vesileenu enamvähem ainukesena tervest fliidist laevateele sõidutada. Esialgu olid küll poisid pahased, aga jällegi õnnestus selle väikse kaarega isegi teistest väga väga natukene ette saada. Siin võib oma roll olla ka sellel, et paljud hakkasid külgtuules spinne üles tõmbama ja niimõnelgi võttis see tükk aega ning kukkusid kohe veidi tahapoole. Märgi juures läks ka meil spinn üles ja võtsime suuna otse Kihnu peale. Tee peale jäi veel Allirahu, kus me Kadriga kõrvuti umbes tund aega sõitsime, aga sellele järgnenud plekis vajusid kõik jahid laiali ja ülejäänud Liivi lahe ületus läks võrdlemisi soolo rütmis. Järgmisel õhtul tulid Kadri mehed paadi juurde juttu ajama ja kinnitasid veendunult, et me olime madalikule sõitmisest mõne meetri kaugusel. Vaidlesin sellele juba siis viisakalt vastu, aga olles vaadanud ka meie tracki ja rääkinud poistega, siis tegelikult teadsime me ikka väga täpselt kust me sõidame. Suuremad jahid kes meie selja taga liiva peale kinni jäid, oli õnnetus mis ootas juhtumist, seda oli juba vabalt ette näha, et sealt nad otse ei saa. Läksid liiga julgelt lõikama. Olgugi, et meil plotterit kokpitis käes ei ole ei tähenda see siiski et me ei navigeeriks. Jaagup istub sellistes kohtades all kajutis plotteri ees ja jälgib üsna täpselt pilti. Samuti on telefoni kaart meil instrumentide kõrval koguaeg nähtaval ning ei saa siinkohal nõustuda, et suvalt sõitsime 🙂 Ei oleks me lasknud ka ennast madalikule luhvata 😉

Tuuleauk seljataga saime vaikselt liikuma ja üsna pea läks ka spinnaker uuesti üles. See aasta siis lisandus meie varustusse kergete brasside komplekt. Mis 2 m/s tuulega on ikka vägagi asjalikud. Mõned tunnid sõitu üksinduses ja lõpuks sattusime jälle Blanca ja Kadri kandadele. Paraku oli tuul tõusnud ja meie ilus punane spinnaker hakkas iga lainega ühest august läbipaistvamaks rebenema. Tõmbasime korra purje sisse ja tegime veidi teipimistööd. Kiirusi võrreldes oli kohe selge, et genoaga sõites kaotasime umbes sõlme ja sellega rebenes ka vahe Kadriga veidi suuremaks. Kihnu kõrvale jõudes olid Reki, Gemma ja Lagle 2 meist juba tükk maad maas ja Kadri veidi ees. Tuul muudkui keris ja laine hakkas peale rullima. Meie taga tõmbasid nii mitmedki oma spinnid alla ja hakkasime ka veidi murelikult taha poole vaatama, et kas sealt on midagi nii hirmsat tulemas. Võtsime aga oma munad pihku ja panime spinniga edasi. Tegime veel paar spinni halsigi ning siinkohal kiidusõnad Ainarile, kes meil varem soodis oli kuid seekord vöörimeheks ristisime. Spinnihalssidega sai ta vapustavalt hakkama. Paar märki võetud ja umbes tund aega pärnu lahte sisse kihutamist. Vahepeal oli läinud juba pimedaks, millest muidu poleks lugu, aga kuna finiši kaater oli märgistatud kehvasti põleva “küünlaga” ja ei asunud ÜLDSE seal kus ta ette antud raja järgi paiknema peaks, oli tükk tegemist ja vahtimist, et kus taskulambid purjede peal rohkem või vähem vilguvad. Meie saime küll suht ilusti finišist üle, aga kuuldavasti mõni sõitis lahele mitu ringi peale enne kui finiši üles leidis. Võiks mõelda, et sellega õhtu lõppes, aga õnnetuseks hakkas meil paadi aku veidi streikima ja mõlemast plotterist oli alles mitte rohkem kui paar %. Kuna Pärnus eriti tihti ei purjeta ei tea ka peast kuidas see sissesõit seal on. Niisiis väga tõsise ilme ja tudiseva põlvega leidsime jõesuudme üles ja saime madalikkest mööda. Etapi tulemuseks viisakas 7. koht.

Järgmine päev möllas merel päris mõnus tuul ja laine. Sorgu ringil trügiti meid stardis veidi kinni ja pidin kellegi ahtrist kiirelt mööda tõmbama ning allatuult pisut ebatäpsema stardi saama. Stardijoonest üle läksime Edasiga kõrvuti edasi. Paraku Edasi kannatab sõita veidi tihedamat nurka ja hakkas meile üsna kiirelt peale suruma. Kuna seal laines oleksime paudiga ilmselt rohkem aega kaotanud ja teised paadid ülatuult ees olid lasime kribe kiirust järgi läksime ahtrist mööda ja jätkasime oma veidi laiema nurgaga võttes üsna ruttu jälle Kadrile lähedusse. Krüssus suutsime Kadrile võtta üsna ilusti järgi ja olime juba ülatuule märkide juures üsna lähedal, kuid viimase paari paudiga läks miski veidi lappama ja kaotasime kohe mõned sajad meetrid. Ei mäleta kas see oli sel hetkel või varem, aga reelingu post andis järgi ja terve meeskond kes seal kõlkus lendas ühe suurema lainega selg ees kokpiti suunas. Krüssus sõitsime ühe rehviga ja tundub, et me kiiruse poolest sellega alla ei jäänud ja oli selles mõttes mõistlik otsus. Paraku otsustasime allatuule kursil rehvi välja võtta ja sellega kaotasime mõned kümned sekundid kui mitte minuti kohe kindlasti. Allatuule kurss oli üsna sündmustevaene ja olime pärast paari agressiivset halssi finišis. Jällegi võiks arvata, et sellega seiklus lõppes, aga kui muulide ees grooti alla hakkasime kakkuma, kukkus terve poom teki peale. Kõigil olid silmad suured pooleldi üllatusest pooleldi arusaamisest, et kui poom halsi ajal oleks ära lennand oleks üsna kurb võind lugu olla. Veidi kurb oligi, sest õhtune plaan sadamas niisama puhata läks kiirelt luhta. Jaagup ja Ainar kihutasid kiiresti auto24 ringrajale kus Jõujaamas meile Lamborginide ja Ferraride vahel uus poomikinnitus valmis treiti. Sellele mõistagi järgnes veel paar tundi relakaga trimmimist, et see ka ilusti mahuks sinna kuhu peab mahtuma.

11855392_10207314555719723_373983959_n

Relakas ja õhtune juturing oli Katariina 2 poolt. Siinkohal siis suured tänud Katariina 2-le ja Jõujaamale tänu kellele saime järgmisel hommikul stardis olla.

IMG_1037

IMG_1039

Reelingu posti keevitasime ka ringrajal ära ja saime ka selle korda. Kui poomikinnitust läksin kontrollima olidki Kadri mehed parajasti Vesileenut ülevaatama tulnud. Tänud ka neile, et aitasid poomi paika tõsta ning tänud ka õpetussõnade eest. Jutus oli tera tõtt ja oleme selle juba endale ammu kõrvataha pannud. Järgmine aasta seda kõike ka rakendame. Aga nagu varem mainitud võtsime see aasta veel veidi mugavamalt seda sõitu, teades et nende purjedega ja veel paari detailiga on meil üsna keeruline võistelda. Siinkohal aga ütlen rahustuseks, et järgmiseks aastaks on Vesileenul vähemasti plaanis olla kohal uute purjede ja tuuninguga ning siis ka meie endi eesmärgid veidi kõrgemad. Oma nõuannete eest soovisid Kadrimehed koguni 2 pudelit kvaliteet viina 🙂 Jäin need tol hetkel küll võlgu, aga anname siit ka enda lubaduse, et nii kui Kadrit kuskil etapil võidame on pudelid paadi peal ootamas 😉 Sorgu ringilt siis 5. koht, mis oli meil ka selle aasta eesmärgiks seatud Muhu Väinal ja võib öelda, et saime sellega oma eesmärgi nibin nabin täidetud.

IMG_1041

Viimaks siis Pärnu lühirajad. Esimene sõit õnnestus veidi paremini, ja tuulesuuna muutumisega saime viimasel krüssuotsal vasakul halsil ilusti positsiooni parandada. Paraku teise sõidu ajaks oli tuul tublisti kukkunud ja see vaikse tuule sõit Vesileenule üleliiapalju ei meeldi.

Kokkuvõttes saime siis väinalt 11 paadi seast 9nda koha, olles osalenud ainult pooltel etappidel. Enne Väina ennustasime, et ilmselt paikneme kuskil seal kiirema grupi järel ja võimalusel küljes ja eesmärgiks 5 hulka jõuda. Eesmärk täidetud ja prognoos pidas paika. Umbes täpselt nii sõitsimegi nagu arvasime. Eks me neid sõiduvigu ikka siin seal tegime, aga usun, et väga palju rohkem kiirust ei olnud paadist ka eriti kuskilt välja pigistada. Henry tegi purje trimmiga super tööd, Ainar oli vööris supermees ja Jaagup on klahvis nagu kodus. Jüri trimmis pakstaake nii et oli trimmitud ja tema 100 kilo kallutusjõudu oli ka omakohal täiesti olemas.

Väinast küll veel vähe aega möödas ja hooaeg Tallinnas alles kestab, pole veel jõudnud Väina analüüsigi enda jaoks ära teha, aga juba on niipalju arutatud, mida meeskonna taktikas muuta ja mida paadi töödes järgmiseks hooajaks teha. Purjed on number 1. Praegused purjed on juba niipalju parandust näinud ja tuulega välja veninud, et voodilinadega sõitmine on paras väljakutse. Võimalusel tugevdame paati seest ka kolmnurgaga ja käime korralikult (väga korralikult) üle seisva taglastuse. Mõned pisiasjad veel mis vajavad tegemist ja usume, et järgmine aasta võiks proovida tulemusi rohkem püüda. Vähemasti endale jääb sõidust ja paadist selline tunne.

11823701_10207314554479692_1280241691_n

Väinast panime paari päevaga tagasi väikese peatusega Kuivastus ja öise vahepeatusega Dirhamis, kus kiirelt kai peal paki nuudleid ära keetsime. Öise vahetuse tegid Henry ja Ainar, kes hommikuks (siis kui me Jaagupiga ärkasime) olid ära trimmind nii purjed kui ennast. Keskpäevaks Tallinnasse jõudes oli väsimus muidugi mega. Aga sellele vaatamata olime üsna rahul 🙂 Kahjuks kolmapäevak jäi tuule puudumise tõttu järgmisel päeval ära, aga ehk oligi see väike puhkus hea.

11830257_10207314554759699_394060374_n

Nüüd vist sai küll Väinast kiirülevaade tehtud.

Viimastel kolmapäevakutel oleme jälle mõne kolmanda koha noppinud. Mõni sõit on täitsa viisakas olnud, mõni natukene vähem. Siin ilmselt oma roll ka sellel, et oleme jälle uusi liikmeid katsetanud ja viimase kolmapäevakuga täna siis leidnud ilmselt meeskonda uue mehe Oti, kes varasemalt kõvasti svertidega kihutanud ja on täpselt see lisa millest oleme merel puudust tundnud – keegi, kes oskaks lugeda tuult ja merd ning seda eriti lühiradadel.

Samuti oleme katsetanud sõite uute purjedega, mida Oleg (Maori pealt) on meile lahkesti laenanud ning see on meile ainult veel ja veel kinnitanud, et purjedesse investeerimine tuleb ette võtta. Nagu öö ja päev!
Õppimisruumi on palju, paadi parandusruumi samuti.
Kolmapäevakud alles käivad ja võitleme endiselt. SEIKO CUP on samuti oma lõppu ootamas, Tallinna lühiradadega juba sel nädalavahetusel, niiet paneme veel selle hooaja täiega ja vaatame mis me järgmiseks hooajaks välja mõtleme.

Tuult purjedesse ja näeme ikka ja jälle merel!
Kapten Kristo

Kristo

Advertisements

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

w

Connecting to %s